ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » مقایسه مصرف نوشابه و قهوه در جهان

مقایسه مصرف نوشابه و قهوه در جهان

نوشابه و قهوه

قهوه موریس – نوشابه‌ها (مانند نوشابه‌های گازدار و کولا) در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. گرچه می‌دانیم بازار قهوه نیز به همین نسبت گسترده است، اما یک سؤال بزرگ وجود دارد: این دو یعنی نوشابه و قهوه چگونه مقایسه می‌شوند؟

پاسخ به این سؤال به همان آسانی که به نظر می‌رسد نیست. تفاوت‌های گسترده‌ای بین این دو بازار وجود دارد و رشد و مصرف در هر دو بسیار متفاوت اندازه‌گیری می‌شود.

برای درک بیشتر و مقایسه میزان مصرف بین این دو، با متخصصان بازار از سراسر جهان صحبت کردم که در ادامه می‌خوانید.

فهرست محتوا

برای خرید قهوه عربیکا سینگل اورجین arabica coffee single-origin بر روی تصویر زیر کلیک کنید

تاریخچه مختصری از مصرف نوشیدنی‌ها

درحالی‌که در اواخر قرن هجدهم آب گازدار در انگلستان اختراع شد، اولین اشاره به نوشابه با طعم (آبجو زنجبیل) به سال 1809 برمی‌گردد.

دو مورد از مشهورترین مارک‌ها (کوکاکولا و پپسی) درست قبل از آغاز قرن بیستم تأسیس شدند.

درحالی‌که کوکاکولا به‌عنوان پاسخی به قانون ممنوعیت در ایالات‌متحده تأسیس شد، پپسی در اصل “Brad’s Drink” نام‌گذاری شد و به‌عنوان یک کمک گوارشی اختراع شد.

در طول قرن 20، هر دو مارک رشد کردند و نقش زیادی در تولید انبوه نوشابه‌ها داشتند.

درحالی‌که هر دو شرکت محصولات خود را به‌عنوان شربت در طول نیمه اول قرن 20 می‌فروختند، آن‌ها همچنین از تقاضای محصولات آماده نوشیدن (RTD) برای ایجاد بطری‌ها و قوطی‌هایی که امروز با آن‌ها آشنا هستیم استفاده کردند.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

توانایی تولید در مقیاس بالا به این معنی بود که بطری‌ها قیمت مناسبی دارند و به‌سرعت باورنکردنی به بخشی عظیم از فرهنگ غرب تبدیل شدند.

در سال 2017، یک مطالعه نشان داد که پپسی کو و شرکت کوکاکولا به‌طور سرسام‌آور 78 درصد از بازار نوشابه ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهند.

یک صادرکننده قهوه سبز گواتمالایی می‌گوید که او نوشابه را بسیار محبوب‌تر از قهوه می‌داند.

وی می‌گوید نوشابه در کشورهای تولیدکننده نسبت به قهوه مقرون‌به‌صرفه و در دسترس است.

مقایسه آمار مصرف

به چند مقایسه نوشابه و قهوه آسان نیست. در مرحله اول، این مسئله وجود دارد که آمار مصرف نوشابه از گزارشی به گزارش دیگر متفاوت است.

ثانیاً، ازآنجاکه داده‌های زیادی وجود دارد و بسیاری از مسائل مربوط به جمع‌آوری آن‌ها است، دقیقاً دقیق نیست.

سرانجام، میزان مصرف قهوه به کیلوگرم لوبیا (به‌جای لیتر، همان‌طور که نوشابه است) اندازه‌گیری می‌شود،

سپس با نسبت‌های مختلف برای نوشیدنی‌های مختلف دم می‌شود.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه دمی brewed coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

بااین‌حال، بر اساس تعدادی از آمارهای مختلف، ما به برآوردهای بسیار خشن رسیده‌ایم. لطفاً توجه داشته باشید که این ارقام دقیق نیستند.

در عوض، هدف آن‌ها این است که تقریباً بزرگ بودن این دو بازار را نشان دهند.

به‌طور متوسط ​​، مصرف جهانی نوشابه در حدود 45 لیتر برای هر نفر است.

این بدان معنی است که سالانه حدود 1 تریلیون قوطی (با فرض اینکه قوطی 330 میلی‌لیتر باشد) نوشیده می‌شود.

در مقابل، در سال 2019، مصرف جهانی قهوه کمی بیش از 10 میلیارد کیلوگرم برآورد شده است.

طبق استاندارد SCA، «نسبت طلایی» برای تهیه قهوه حدود 55 گرم در لیتر یا حدود 18 گرم در هر 330 میلی‌لیتر است.

با استفاده از این تخمین، برای یک فنجان با همان اندازه (330 میلی‌لیتر)، این مقدار در حدود 555 میلیارد فنجان قهوه مصرفی در هرسال است.

نوشابه و قهوه

چه چیزی نوشابه‌ها را محبوب می‌کند؟

علی‌رغم این واقعیت که به دست آوردن آمار دقیق تقریباً غیرممکن است، توافقی درباره این دو بازار وجود دارد.

بیشتر مقالات و گزارش‌ها حاکی از آن است که مصرف نوشابه هنوز به‌طورکلی بیشتر از مصرف قهوه است،

اما در حال کاهش است – درحالی‌که مصرف کلی قهوه در حال رشد است.

بااین‌حال، قبل از بررسی مصرف قهوه و رشد آن، باید در نظر بگیریم که چه چیزی باعث محبوبیت نوشابه شده است.

دسترسی و قیمت مناسب

به لطف تولید انبوه، نوشابه در سراسر جهان قابل دسترسی و مقرون‌به‌صرفه است.

به‌عنوان‌مثال، یک قوطی کولا در گواتمالا یا یک بطری Postobon در کلمبیا را می‌توان به‌راحتی و نسبتاً ارزان خریداری کرد.

در مقابل یافتن یک فنجان قهوه خوب، دشوارتر است.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه موج سوم third generation coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

ترویج مصرف

بازاریابی در صنایع نوشابه‌سازی و قهوه تفاوت اساسی دارد. بیایید کوکاکولا و استارباکس را مقایسه کنیم.

در سال 2018، درآمد کوکاکولا 31.8 میلیارد دلار بود، درحالی‌که درآمد استارباکس 24.7 میلیارد دلار بود – اختلاف کمی بیش از 7 میلیارد دلار.

بااین‌حال، درحالی‌که استارباکس 245 میلیون دلار برای بازاریابی در سال 2019 هزینه کرد، کوکاکولا حدود 4 میلیارد دلار – 16 برابر بیشتر هزینه کرد.

مت به من می‌گوید در سطح جهانی، مصرف‌کنندگان نسبت به‌سلامتی آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند.

ازآنجاکه دم‌کرده سرد جایگزینی سالم برای نوشابه است،

وی معتقد است که با بازاریابی صحیح، دم‌کرده سرد می‌تواند بخشی از سهم بازار را از نوشابه دریافت کند.

کاهش مصرف نوشابه: آیا می‌توانید از قهوه استفاده کنید؟

روند بازار در 10 سال گذشته به‌وضوح نشان داده است كه مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگر بر سلامتی تمركز دارند.

طبق داده‌های IBISWorld، بین سال‌های 2005 و 2017، درآمد سودا از حدود 27 میلیارد دلار به کمی بیش از 15 میلیارد دلار رسیده است.

علاوه بر این، ده‌ها کشور در سراسر جهان، ازجمله انگلیس، ایرلند، فرانسه، شیلی، نروژ و مالزی در سال‌های اخیر «مالیات شکر» وضع کرده‌اند.

این امر به‌طور طبیعی بر فروش نوشابه‌های شیرین مانند کوکاکولا و پپسی تأثیر می‌گذارد.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه فرانسه (فرنچ پرس) french press بر روی تصویر زیر کلیک کنید

نوشابه و قهوه

بنابراین چگونه قهوه می‌تواند بخشی از سهم بازار را از آن خود کند؟

  • مصرف را به‌ویژه در کشورهای تولیدکننده ارتقا دهید

برای کاهش مشکلات عرضه بیش‌ازحد و گرفتن سهم بازار از صنعت نوشابه، صنعت قهوه باید تمرکز بیشتری بر ارتقا مصرف داشته باشد.

درحالی‌که تبلیغات و کمپین‌های گسترده رسانه‌های اجتماعی در کشورهایی که قبلاً مقدار زیادی قهوه مصرف می‌کنند به این امر کمک می‌کند،

ما همچنین باید مصرف داخلی را در کشورهای تولیدکننده قهوه ارتقا دهیم.

در حال حاضر تعدادی از طرح‌های مردمی در کشورهای تولیدکننده وجود دارد که در ارتقا مصرف داخلی موفق عمل کرده‌اند.

برزیل مشهورترین است، اما کلمبیا و گواتمالا نیز ابتکارات خود را برای رشد مصرف آغاز کرده‌اند.

  • محصولات سالم، قابل‌ردیابی و شفاف ارائه دهید

همان‌طور که مصرف‌کنندگان از سلامت بیشتری برخوردار می‌شوند و خواستار شفافیت بیشتری در خرید خود هستند، بخش قهوه می‌تواند سرمایه خود را به دست آورد.

قهوه مخصوص از قبل بر قابلیت ردیابی و شفافیت تمرکز دارد و همچنین می‌تواند از سالم بودن قهوه نسبت به نوشابه‌های شیرین و نوشابه‌های گازدار استفاده کند.

به‌عنوان‌مثال، در خانه، کودکان اغلب قبل از قهوه نوشابه می‌نوشند و قهوه اغلب به‌عنوان یک نوشیدنی «بزرگسال» دیده می‌شود.

اگر گفتگو در مورد اثرات منفی نوشابه روی سلامتی ادامه یابد و قهوه به‌عنوان یک گزینه «سالم» قرار گیرد، ممکن است بخشی از بازار ازدست‌رفته سودا را از آن خود کند.

نوشابه و قهوه

راحتی ارائه: قهوه سرد RTD

دم‌کرده سرد و قهوه سرد از زمان ورود به بازار رشد بی‌سابقه‌ای داشته است.

درحالی‌که هر دو محصول هنوز نسبتاً جدید و نسبتاً کوچک هستند،

این احتمال وجود دارد که قهوه RTD بتواند جایگزین مناسبی برای نوشابه در طولانی‌مدت باشد – به‌ویژه نوشابه‌های شیرین قندی.

دم‌کرده سرد ممکن است جایگزین مناسبی برای سودا و نوشابه باشد،

اما اگر محبوبیت طعم‌دهنده‌های قهوه افزایش یابد، این به معنای فرصت‌های بیشتر برای همه در سراسر زنجیره تأمین است.

 


منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

ترجمه و تلخیص از قهوه موریس

 


برای خرید قهوه بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دانلود اپلیکیشن قهوه موریس morris coffee app

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

جهت دریافت لیست قیمت قهوه

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای مشاهده صفحه قهوه موریس در اینستاگرام

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای خرید قهوه و عضویت در کانال تلگرام قهوه موریس

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟