قهوه موریس – ما در یک اقتصاد تجربی زندگی میکنیم. امروزه، تجربه مصرفکننده بیشتر از هر زمان دیگری در بخش مهماننوازی و اوقات فراغت خلاصه میشود. این بدان معنی است که برای بسیاری از مصرفکنندگان، تجربه شخصی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
بااینحال، بیشتر مشاغل قهوه در سراسر جهان به تجارت الکترونیکی بهعنوان راهی برای افزایش فروش روی آوردهاند؛ بهویژه در زمان همهگیری Covid-19. بین اشتراکهای قهوه بو داده، گزینههای خرید آنلاین و بازارهای قهوه، مدلهای فروش دیجیتال در سراسر بخش قهوه، انتخاب بیشتری نسبت به هر زمان دیگری را در اختیار مصرفکنندگان قرار میدهند.
اما درحالیکه انتخاب وجود دارد، چگونه میتوانید یک احساس شخصی به تجربه قهوه آنلاین یک مشتری اضافه کنید؟ چگونه «تجربه خاص قهوه» را برای مصرفکننده به ارمغان آوریم؟ چگونه مطمئن میشوید که آنها مدام بازمیگردند؟
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی سفارشی کردن و شخصیسازی فرآوردههای فروش قهوه بهصورت آنلاین، من با ویل کوربی از قهوه Pact و Andrew East از قهوه UniQorn صحبت کردم که در ادامه بخش دوم آن را میخوانید:
تجربه شخصی در بخش قهوه آنلاین – قسمت نخست
فهرست محتوا
Toggleبرای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید
چگونه تجربه شخصی را بهصورت آنلاین ارائه میدهیم؟
حتی اگر شما بهاندازه دلخواه مشتری در بستر خرید خود انتخاب کنید، اما برای بسیاری، این تجربه «شخصی» نیست.
بنابراین، چگونه لمس شخصی را بهصورت آنلاین ارائه میدهید؟ این سؤال بهویژه درزمانی مهم است که هزاران کافه و قهوهخانه در سراسر دنیا درهای خود را بستهاند یا با ظرفیت کمتری شروع به کار کردهاند.
ویل به من میگوید که بازآفرینی آن تجربه فوقالعاده مهم است. «این مربوط به استفاده آنلاین از آن تجربه شخصی است … عملکرد یک بستر آنلاین مبتنی بر کاربر قسمت اساسی ایجاد یک تجربه شخصی است.»
گرچه به نظر میرسد این مسئله بهویژه در زمان شیوع Covid-19 یک نکته مهم باشد، اما تا سال 2021 و بعدازآن همچنان یک سؤال مهم خواهد بود. ارزش بازار تجارت الکترونیک جهانی فقط در سال 2019 با سرعتی خیرهکننده 20٪ افزایش یافت. داشتن حضور آنلاین دیگر نهتنها یک گزینه؛ بلکه برای مارکهایی که میخواهند مرتبط باقی بمانند، یک الزام است.
برای خرید قهوه 100 درصد عربیکا 100% arabica coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید
قهوهها و محصولات جدید را پیشنهاد دهید
یک راهحل استفاده از دادهها برای هدایت مشتریان، توصیهها و پیشنهاد محصولات جدید است.
ویل میگوید: «ما بستری ایجاد کردهایم که مشتری میتواند از طریق سفارشهای خود به ما بگوید که مثلاً آیا از یک قهوه کنیا لذت میبرد؟»
«با دانستن این موضوع، میتوانیم به سراغ آنها برویم و بگوییم:
ما میدانیم که از این قهوه کنیا لذت میبردی. ما فکر میکنیم ممکن است از این اتیوپی لذت ببرید، زیرا دارای مشخصات طعمی مشابه است.»
البته، در مورد چگونگی توصیههای شخصی که بر اساس دادهها و آمارها هدایت میشوند،
میتوان نقطه مقابل نیز ارائه داد – اما مطمئناً این یک شروع است.
برای خرید قهوه ترکیبی blending coffee
بر روی تصویر زیر کلیک کنید
با استفاده از سیستمعامل خود جلو بروید
شرکتهای بیشتری ترجیح دادهاند از آزمونهای کوتاه یا پرسشنامه برای جلب نظر مشتریان خود و ارائه تجربه شخصی قهوه استفاده کنند.
اندرو میگوید: «در UniQorn ما یک مسابقه کوتاه عمدی ایجاد کردهایم که به ما کمک میکند تا مشتریان خود را بشناسیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به آنها ارائه دهیم.»
طول اینها متفاوت خواهد بود، اما بهطورکلی با همان نتیجه به پایان میرسند:
یک کیسه قهوه که انتخابشده است، بر اساس پاسخهای شما و تعدادی دیگر از معیارهای مختلف.
اینکه چقدر این مورد شخصی باشد، به سایت موردنظر بستگی دارد.
این نوع تعامل دلیل دیگری برای ادامه بازگشت به مشتریان میدهد و درعینحال، اطلاعات بیشتری در مورد خواسته مشتریانشان به مشاغل قهوه میدهد.
درنتیجه، رستریها بهجای اینکه فقط محصولات مبتنی بر یک فصل یا یک روند را ارائه دهند، میتوانند با توصیههای معنیدار و تحصیلکرده به مشتریهای فردی برسند.
برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو espresso coffee
بر روی تصویر زیر کلیک کنید
بیماری همهگیر Covid-19 رابطه بخش قهوه را با سیستمعاملهای تجارت الکترونیکی تغییر داد
و با موفقیت مداوم اشتراکهای قهوه، به نظر میرسد که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
شکی نیست که تجارت الکترونیکی فرصتهای جدیدی را برای دستیابی به مشتریان بالقوه به مشاغل قهوه میدهد.
بعلاوه، با استفاده از اهرم انتخاب مشتری، آنها بیش از هر زمان دیگری قادر به کنترل مصرفکننده هستند.
بااینحال، آیا این برای ایجاد یک تجربه کاملاً شخصی این عوامل کافی خواهد بود؟ درنهایت، باید منتظر ماند.